سکینه پروانه دست به اعتصاب غذایی نمادین یک روزه زد

سکینه پروانه، زندانی سیاسی کورد امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت در سالروز تولد علی مظفری، کودک ۱۷ ساله که در جریان خیزش ژن، ژیان، ئازادی در شهر قوچان استان خراسان رضوی به قتل رسید، در بند زنان زندان اوین تهران دست به اعتصاب غذای نمادین یک روزه زد.

سکینه پروانه، زندانی سیاسی کورد که در بند زنان زندان اوین تهران نگهداری می‌شود، امروز به مناسبت سالروز تولد علی مظفری (۱۷) که در شهر قوچان در جریان «انقلاب ژن، ژیان، آزادی» از سوی نیروهای دولت ایران به قتل رسید، دست به اعتصاب غذای نمادین یک روزه کرد.

این زندانی سیاسی که اخیرا از زندان مرکزی مشهد به بند زنان زندان اوین تهران منتقل شده است در نامه‌ای که در شبکه حقوق بشر کوردستان منتشر شده نوشته است:

«علی مظفری نوجوان هفده ساله‌ی اهل قوچان تنها چند روز بعد از مرگ مهسا توسط نیرو های نظامی در خیابان با شلیک سه گلوله کشته شد.

اگر در اعتراضات سال ۱۴۰۱ کشته نمی‌شد، حالا تولد ۱۹ سالگی‌اش را در کنار خانواده و دوستانش جشن می‌گرفت.

علی را از کودکی می‌شناختم. ورزشکار بود و طی سال‌هایی که من در زندان بودم به عضویت تیم والیبال نوجوانان درآمده بود و به همراه تیم سایپا به مقام نائب قهرمانی رسیده بود.

حالا علی عزیز دیگر در کنارمان نیست و خانواده‌اش شمع‌های تولد ۱۹ سالگی‌اش را بر مزارش روشن می‌کنند.

برای همدردی با خانواده‌هایی که فرزندان‌شان را از دست داده‌اند در روز تولد علی به نشانه اعتراض اعتصاب خواهم کرد.

می‌خواهم صدای مظلومیت‌تان باشم. صدای مرگ مظلومانه‌ی علی و دیگر نوجوانانی که تنها خواسته‌شان بهتر زیستن بود. همدردی‌ام را پذیرا باشید و بدانید به یادتان هستم.»

علی مظفری، ۱۷ ساله و شهروند کورد اهل قوچان در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات مردمی این شهر از فاصله نزدیک هدف گلوله ساچمه‌ای نیروهای دولت ایران قرار گرفت. وی در حالی که زخمی شده بود از سوی چند مامور لباس شخصی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. او توسط دوستانش به بیمارستان انتقال یافت اما پس از چند ساعت به دلیل خونریزی شدید جان باخت.